22 november 2009

Skrämde matte.

Idag skrämde Siri Matte. Siri gick i vanlig ordning ut innan frukosten i morse. Hon är alltid för ivrig att komma ut så hon bryr sig inte om någon frukost. Istället brukar hon komma in och äta ifred ett par timmar senare. Idag kom hon inte tillbaka efter två timmar, inte tre eller sex timmar senare heller. Så matte blev riktigt orolig och gick ut och letade. Det ösregnade så matte tyckte att det var ännu konstigare att hon inte ville komma hem till värmen. Efter sju timmar kom hon äntligen hem igen och gick nonchalant in precis som om inget hade hänt. Undrar vad det var som var så spännande därute idag? Kanske har hon legat och spanat vid ett musbo? Det får vi aldrig veta. Nu har Siri iallafall ätit russin med matte (Russin är Siris favorit godis). Nu är det sent och det är dags för oss att sova. //S, B och W.

4 kommentarer:

  1. Underbar bild! Vilken busekatt hon är! Så gör min Signe ibland med. Sist stod jag ute och grät och ropade. Hon satt i mörkret och struntade i mig! Sven fick jaga fram henne och kan du tänka dig, hon var jättenära! Ibland funderar jag på att sätta en sändare så man får se vad de gör!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja så brukar Siri med göra. Hon sitter och lurar någon stans och ignorerar fullständigt att jag ropar på henne :P Typsikt katter. hehe.

    SvaraRadera
  3. Såg du att din bild ligger med i topplistan på fototävlingen? Jag har lagt upp den på Facebook och bett alla rösta ; ) Hon är så fin och mycket finare än alla de katter som ligger innan! Kram

    SvaraRadera
  4. Vad sött av dig :) Tack! Jag tror dock inte att den ligger kvar där nu :S Hoppas den kommer tillbaks :D Kram

    SvaraRadera