20 februari 2010

CatMalt.




Idag så har matte varit elak mot oss. Blueberry hade spytt upp en hårboll, så matte sa att nu fick det vara nog. Hon plockade fram en tub med en äcklig brun smörja och matade oss med. Det skulle tydligen motverka hårbollar. Trots att matte borstar oss nästan varje dag så spyr vi hårbollar minst en gång i veckan. Så nu ska vi äta detta äckliga två gånger om dagen i tre dagar. Hoppas det hjälper. Matte är inte så elak ändå för efteråt så fick vi lite av royal canins blötmat, det tog bort den äckliga smaken direkt!

/Siri, Blueberry O Wildberry


5 kommentarer:

  1. Det lät inte roligt att få i sig sådant brunt. Tur att man är korthårig och slipper det, Sixten får ngn hårboll ibland, väldigt sällan.

    Matte hälsar att om ni vill ha transparent/genomskinlig bakgrund så väljer man det när man gör nytt i photoshop. Fanns även ett sätt att göra det senare, genom att exportera det eller ngt, men Matte har inte hittat det än.
    Kan även säga att vår Matte har en Nikon D40, men hon har tänkt uppgradera sig för autofokusen funkar inte på vissa av hennes objektiv till den.

    SvaraRadera
  2. Nej det var inte alls roligt att få sånt brunt :( Men det kan vara värt det om man slutar spy upp alla hårbollar :) Då ska matte prova att göra det i photoshop med en gång, tack för tipset! :) Vår matte har med funderat på att uppgradera sin kamera till en Nikon D90 eller En Nikon D300s. Men det är sååå dyrt :P

    SvaraRadera
  3. Jag får äta bruna hårdisar ifrån Royal Canin. Det är jättebra för mina hårbollar kommer ut andra vägen...

    SvaraRadera
  4. Oj Sven och Signe har inga problem med hårbollar ; ) Har belönat mig själv med en Nikon D90 och jag är jättenöjd. Än så länge inte i närheten av dina fna bilder men jag är på väg : ) Kram från oss / Agnes

    SvaraRadera
  5. Oh Agnes, en sån kamera vill jag också ha :) Ska spara ihop till det i sommar :)
    Kram på er!

    SvaraRadera